De HR* is een saxofoonmondstuk van hard rubber, bedoeld voor professionals en studenten die op zoek zijn naar een traditioneel en veelzijdig mondstuk. Hoge kwaliteitscontrolenormen, een mooie warme klank en een mooi vrij blazend gevoel maken deze sopraansaxofoon mondstukken tot geweldige spelers. Wij zijn van mening dat dit mondstuk misschien wel het beste harde rubberen sopraansaxofoon mondstuk op de markt is.
Warmte en schoonheid
We gebruiken alleen echt, authentiek hardrubber, dus de HR*-serie heeft het uiterlijk, het gevoel en het geluid van de vintage hardrubberen saxofoonmondstukken die altijd zeer gewild zijn geweest. Deze mondstukken zijn gemaakt op onze ultramoderne 5-assige CNC-machine en vervolgens zorgvuldig met de hand afgewerkt en getest op spelen.
Drie doelen bij het creëren van de HR*-serie saxofoonmondstukken
- Om de meest traditionele stijl van mondstuk voor jazzsaxofoon aan te bieden: hard rubber met ronde kamer, en de meest rigoureuze kwaliteitscontrole mogelijk te eisen en te verkrijgen.
- Om een vrij blazend mondstuk van hard rubber te creëren dat de laagste en hoogste tonen even gemakkelijk laat spreken.
- Om een hard rubberen saxofoon mondstuk te maken dat mooi kan klinken, maar ook een goede sterke projectie geeft als dat nodig is.
Wat doet het HR* mondstuk?
- Beautiful Warm Tone
- Free Blowing
- Reed Friendly
- Blends Well
- Power and Projection
- Traditional to Modern Sound
JodyJazz HR* sopraansaxofoon mondstuk zoals gedemonstreerd door Jody Espina
Dan White van de Huntertones met de HR* Sopraan 6*, HR* Tenor 8 & HR* Bariton 7
Grant Langford bespeelt het HR* sopraansax mondstuk
Hoe doet de HR* het?
- Echte harde rubberen formule
- Ronde middelgrote kamer
- Gelijke rails en tip
- Individueel getest door Jody Espina
- Ongeëvenaarde kwaliteitscontrole
- Met de hand afgewerkte baffle, tiprail en tafel
- Spel getest door Jody Espina
Tip openingen:
- 6 = .060".
- 6* = 065".
- 7 = .070".
- 7* = .075".
- 8 = .080".
"Veelzijdigheid"
Het HR*sopraan mondstuk is een mondstuk met ronde kamer dat zorgt voor een ronde klank in tegenstelling tot een meer gefocust geluid dat een vierkante kamer geeft. Hierdoor klinkt de HR* erg mooi en de medium kamer zorgt ervoor dat het stuk een zeer goede projectie heeft wanneer erop wordt gedrukt.
Spelers die nu of in het verleden op Meyer, Otto Link, Bari, Vandoren, Yanigisawa of een van de rechttoe rechtaan hardrubberen Jazz-mondstukken hebben gespeeld, zullen zeker van The JodyJazz HR* houden. De verschillen zijn het gevolg van onze specifieke kromming, de exacte grootte en vorm van de kamer en onze toewijding aan kwaliteitscontrole.
Ik heb gemerkt dat veel spelers die al jaren op een hard rubbersopraansax mondstuk spelen een vervanging nodig hebben (wegens water en scheur) en niet weten waar ze heen moeten. We hebben veel bekeerlingen gehad die afkomstig waren van het spelen van de meest populaire hardrubberen jazzstukken. Deze spelers zijn bijna altijd verrast door de kwaliteit en consistentie van JodyJazz sopraanmondstukken van hard rubber.
Speciale opmerkingen over het HR* mondstuk voor sopraansaxofoon
Op de JodyJazz HR* sopraanmondstukken van hard rubber zijn veel verschillende geluiden mogelijk. Bijvoorbeeld: Voor een klassieke stijl, probeer ons #5 model met een relatief hard riet. Gebruik voor een geluid dat lijkt op dat van Branford Marsalis een HR* 6* - 7* met een medium riet zoals u normaal zou gebruiken. Speel zacht en je hoort dat mooie geluid met een vleugje lucht erin. Speel luid en je krijgt de kracht die je nodig hebt. Dit zijn slechts de breedste suggesties. Het echte antwoord over geluid is dat u experimenteert en ontdekt wat voor u werkt.